Navigace

Obsah

Běžecké trasy a nordic walking

Stručný popis:

   V květnu2015 město Volary předalo do užívání běžecké trasy pro širokou veřejnost. Trasy lze využít nejen pro běh, ale i pro nordic walking. Kmotry našich běžeckých tras byli Miloš Škorpil (ultramaratonec, propagátor a trenér běhu, zakladatel běžecké školy, www.bezeckaskola.cz) a Vysoká škola tělovýchovy a sportu Palestra (vstvs.palestra.cz).

   Připravili jsme pro Vás okruhy s těmito názvy:  „Menhiry“ v délce 3.5km, „Lískový vrch I.“ 6km, „Jedlový vrch“ 6km a „Jedlový vrch – prodloužená trasa“ 10km , „Březovka“ 5km, „Lískový vrch II.“ 8,5km a „Propojovací trasa“ 800m. Trasy lze skládat tak, aby délka běhu odpovídala Vašemu běžeckému plánu a fyzickým možnostem. Přesná vyznačení tras a pravidla jejich užívání jsou zakreslena v mapách, které jsou umístěny na stojanech. Stojany jsou umístěny na strategických nástupních místech běžeckých tras a to u železniční stanice, u menhirů nad Starým městem, na Budějovické ulici u odbočky do aleje „Březovka“ a na Lenorské ulici v místě nástupu na lyžařskou „Bílou stopu“.

   Běžecké a chodecké trasy na katastru města Volary rozšiřují rekreační a sportovní nabídku našeho města. Věříme, že vycházejí vstříc trendu osobního tréninku a péči o své zdraví.

   Prosíme, dbejte toho, trasy vedou Chráněnou krajinnou oblastí Šumava, což je podmíněno dodržováním klidu a pořádku. Běh i chůzi provádíte na vlastní nebezpečí. V některých úsecích lesních cest je nutno věnovat pozornost pohybu zvěře či lesní techniky.  

Trochu teorie běhu:

   Běh je sport, při němž se současně dotýkáme pevně nohama země a zároveň máme hlavu v oblacích. Motto velmi přesně vystihuje to, čím běh skutečně je, nebo čím by se mohl stát většině jeho vyznavačů, pokud hledají fyzickou aktivitu, v jejímž rámci by zlepšili svou fyzickou kondici a své zdraví, vyčistili si hlavu od běžných starostí, uspořádali si myšlenky, nalezli kontakt s tím, co nás ve světě obklopuje, a měli čas věnovat se jen sami sobě. Stačí jen začít běhat nebo chodit ve správné intenzitě, to znamená správnou rychlostí, nebo chcete-li, při správné tepové frekvenci.

Trochu teorie nordic walking:

   Nordic Walking je dynamická chůze s holemi k tomu určenými.  Vznikla ve Skandinávii, proto se jí říká „severská chůze“. Nordic walking je určen pro všechny věkové kategorie, včetně těch, kdo již mají pohybové potíže. Severská chůze zapojuje, procvičuje a protahuje 90% svalstva, a to zcela přirozeným způsobem. Doporučují ji i zdravotníci jako efektivní rehabilitaci po úrazech či operacích. Nordic walking totiž odlehčuje zádům a kloubům, přičemž rovnoměrně zatěžuje celé tělo. Dochází při něm k posílení i horní části trupu, včetně rukou.

   Délka volarských běžeckých tras je celkem 32 km, souhrn stoupání i klesání činí 700 metrů. Trasy jsou vhodné jak pro začínající běžce, tak pro ty, kdo se v běhu zdokonalují. Jsou cíleně navrženy tak, aby jednotlivé trasy bylo možno kombinovat a tak si navrhnout optimální délku.

Běžecké a nordic walking trasy  Běžecké a nordic walking trasy